söndag, juni 04, 2006

Ibland undrar jag inte längre varför jag är knäpp

Söndagmiddag idag hemma hos farsan. Efter maten satt vi i vardagsrummet och pappa satte på en skiva med femtiotalshits. Mamma frågade om Only You var med på skivan. Det var den inte (den är väl från 60-talet eller nåt..) och pappa började leta efter den bland sina andra skivor. Han höll på ett bra tag och jag sa till mamma att det var dumt av henne att säga så för hon borde veta att pappa inte skulle ge sig förrän han hittat låtjävlen.

Då gick pappa och satte sig i en fotölj för att bevisa att han visst kunde ge sig. Jag tror han satt ner i en sekund. Pappa lider av compulsive-slå-upp-i-lexikon-och-kolla-på-kartan-exakt-var-man-befann-sig-disorder. Och den verkar omfatta skivor nu med.

Jag lovar att om jag kom hem till pappa och sa att ett ufo landat på mitt huvud skulle hans första fråga vara "Var befann du dig då?".

Haha. Familjen Mongo.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ha ha ha. Fast jag tror inte det ar compulsive disorder utan en halsosam aktiv nyfikenhet. *forsvarar pappa*

12:39 fm  
Blogger Emi said...

Haha mmm du har kanske rätt men igår med skivan, ja man undrar ju lite hur det står till där uppe *knackar i träskallen*. ;)

8:50 fm  
Anonymous Anonym said...

This site is one of the best I have ever seen, wish I had one like this.
»

10:56 em  

Skicka en kommentar

<< Home