söndag, juni 04, 2006

Hallelujah

Tack vare någon som jag börjar gilla väldigt mycket (speciellt nu, thanks dude ;)) har jag hittat lite ny musik. Anthony and the Johnsons, som jag inte lyssnat på innan, och några låtar med Leonard Cohen som jag inte heller lyssnat på innan (just de låtarna jag hittade nu alltså, inte Cohen i sig). Jag kollar ju på the OC på teve och har alltid älskat låten Hallelujah som Jeff Buckley sjunger där. Cohen gör tydligen den med. Ibland har jag absolut noll koll på vem som gjort en låt från början.

Hur som helst. Anthony and the Johnsons låt Divine och Cohens version av Hallelujah får mig att vilja ligga på rygg på en stor äng och titta upp i himlen och tänka på att man kan se på himlen att jorden är rund. Eller kanske halvrund som en sån där leksak man skakar så det snöar. Vem vet och vem bryr sig? Just då..

Eftersom jag är en musikjunkie så älskar jag att upptäcka ny musik som jag direkt känner aldrig kommer lämna mitt hjärta.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Nice idea with this site its better than most of the rubbish I come across.
»

2:31 em  
Anonymous Anonym said...

Greets to the webmaster of this wonderful site! Keep up the good work. Thanks.
»

10:56 em  

Skicka en kommentar

<< Home