tisdag, maj 09, 2006

Skit i ögat

Skrev en kommentar hos Mike för en stund sen där jag bland annat sa att det är så jävla gött att ha laseropererat ögonen. Jag har haft brillor så länge jag kan komma ihåg och linser sen början av tonåren. Förra sommaren laseropererade jag mina ögon och det är så skönt! Jag var väldigt närsynt innan (-6,5 på båda ögonen!) och nu har jag nästintill perfekt syn.

Efter jag lämnat min kommentar gick jag ner i tvättstugan och när jag kom tillbaka skulle jag ställa upp tvättmedlet på en hylla. Nåt skräp ramlade ner och in i mitt öga. Har stått och pillat och försökt skölja en lång stund. Blööö. Där fick jag för att jag var glad att jag aldrig mer behöver använda skaviga linser.

Det blir liksom extra kul att plugga till omtenta i industriell ekonomi för TREDJE gången när jag bara vill gnugga mitt öga hela tiden. Plus att jag har rester av tigerbalsam på min hand. Ingen bra kombination med att klia ögonen.