torsdag, april 27, 2006

Super cool party people

Så.. Det är Valborg på söndag. Jag kan inte direkt påstå att jag är ett stort fan av högtidsdagar. Jag tycker alltid att man har så stora förväntningar och så blir det aldrig speciellt kul. Inte bara att det inte bli speciellt kul, utan det blir ofta värre än en vanliga halvtradig kväll. Varför är det så?

Varför ska man spendera nyårsafton med en pojkvän som blivit aspackad efter att ha druckit en treliters bag-in-box med rödtjut och är på sånt där störigt tjafsigt fyllehumör och han är den enda man känner på festen? Eller sitta ute i en stuga på landet men en massa pissfulla polare och man själv och ens lika sura tjejkompis bara känner sig bara nyktrare och nyktrare? Eller bråka med en annan aspackad pojkvän på studenten för att man är upprörd efter att ha sett polisen behandla en vän dåligt när han inte ens gjort nåt och pojkvännen vägrar lyssa på vad man säger?

Är det bara jag som vill bojkotta? Jag är kanske en surmule men fan vet att jag hellre festar till det när som helst än, let's say, midsommar, nyårsafton, valborg och min födelsedag!