fredag, april 14, 2006

Mini-break



Nu är jag på vårt sommarställe i Bohuslän. Det är så himla vackert här.. Fast jag måste ju säga att det är finare när det är lite grönt och inte bara brunt som det blir när snön legat länge. Men ändå.

Vi har haft mycket roligt här! Firat traditionella midsommaraftnar med blomsterkrans i håret, åkt skidor på tomten (ja, den sluttar lite), byggt kojor i skogen, spelat krocket, låtsats att krocketklubborna är hästar (jag och min ena kusin), låtsats att krocketklubborna är hackor (min andra kusin som hellre ville leka gruvarbetare), och så vidare. Svensk idyll.

Det är så mysigt att vara på landet! När jag kom in i det rummet jag skulle sova i låg det ca 100 fluglik på golvet. Öööh, tur att vi har dammsugare. Hehe. Nej men seriöst, att vara här får mig att längta tillbaka till somrarna när jag var liten. Det var tider det!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Synd att inte gose-katt ar vid liv, hon hade garna smaskat i sig atminstone nagra av flugorna. Mjau! Ha det sa kul!

10:40 fm  
Blogger Emi said...

Ja Gose hade tyckt det var mumsigt! Det var roligt den gången vi tog en massa döda flugor och gav henne och Maria höll på att spy. Haha.

12:07 em  

Skicka en kommentar

<< Home