måndag, april 10, 2006

Jag undrar ibland

Jag undrar ibland varför vissa människor tycker man är konstig för att man läser om böcker och ser om filmer? Man upptäcker ju alltid nåt nytt när man läser/ser om!

Jag ska ge er ett ytterst relevant exempel: I lördags var jag ju hemma hos en kompis och vi såg om (för minst 10:e gången) den gamla åttiotalsrullen Girls Just Wanna Have Fun. Den manliga huvudrollsinnehavaren, Jeff, har på sig ett gråmelerat "linne" (ser ut som en collegetröja utan armar, dösnyggt!) och i mitten i halslinningen går det ner ett triangelformat lite mörkare parti. Jag har alltid trott att det är svett (det är ju en dansfilm) men denna gången upptäckte jag att det inte alls är svett. Det är bara ett infällt mörkare tyg! Och han har en likadan resår längst ner.

Tänk nu om jag inte sett den här filmen igen?