lördag, april 08, 2006

När är man vuxen?

Telia tycker det är kul att slänga i ansiktet på mig att jag börjar bli gammal genom att skicka brev där det står att mitt ungdomsabonnemang går ut om en månad. Plus att man får inbjudan till tioårsjubileum med högstadieklassen! OK, jag känner en tidig trettioårskris smyga sig på..

Men fan, jag är ju inte ens vuxen! Och jag har bevis.

1) Jag skäms fortfarande över grejer jag gjorde när jag var yngre. Jag hittade en uppsats jag skrev i högstadiet och den var otroligt pinsam. Jag rodnade till och med när jag läste den och jag är inte den som rodnar speciellt lätt! Den handlade om att jag ville åka till London och hälsa på min syster som bodde där, och att jag bråkade med mamma om det hela. Inte så farligt kanske, men uppsatsen var så.. så fjortis. Och det lyste verkligen igenom att jag skrivit det hela på stort allvar. Gaah!

2) Jag tycker det är pinsamt att ha regnkläder på mig. Inte om jag är ute i skogen eller nåt, men till exempel när man ska till skolan och det regnar. Min hjärna talar om för mig att om jag inte har regnkläder blir jag dyngsur (inte helt smidigt att cykla med paraply plus att man blir blöt ändå), men jag kan inte med det! När jag gick på mellanstadiet brukade jag ha följe med två tjejer till skolan och när det regnade hade de paraply men mamma ville att jag skulle ha regnkläder (hon är väldigt mycket fjällrävenkånk och Eccoskor-typen..). Det var ett ständigt bråkande om det där. Senast häromdagen när jag var hemma hos henne och det började pissregna tvingade hon mig att låna regnkläder och jag skämdes hela vägen hem.

Se, Telia! Jag är INTE vuxen. Tvinga mig inte att betala!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

jävla röding! brinn i sovjet!

2:05 fm  
Blogger Emi said...

Ja hade Sovjet fortfarande existerat så..

1:26 em  

Skicka en kommentar

<< Home