lördag, april 08, 2006

God morgon Sverige

När jag vaknade i morse visste jag först inte var jag var. Det kan ha berott på att mitt ganska stora skrivbord stod mitt i rummet. Aha! Jag hade ju min losermiddag här igår (sämst på tentan bjuder på middag, klart det blev jag!). Middag för 3 pers på 22 kvm och endast två stolar? Det går om man vill och har en snäll mamma med fällstolar i källaren.

När jag hade fattat var jag var gick jag över till att undra vad det var som lät.. Aha! Gjorde en playlist igår när jag kom hem, bestående endast av en Bob Dylan-låt (Changing of the Guards, grym låt!). Schysst lista. Somnade visst ifrån den.

OK, nu visste jag var jag var och vad som lät. Varför har jag ont i fötterna? Aha! Jag gick hem igår med Flugan och hennes fem-i-tre-ragg. Sweet. De gick ganska långsamt och jag var rätt packad och lite uttråkad. Vad gör man då? Klättrar i träd så klart! Iförd tajta jeans och ballerinaskor. Great idea.

Släpade mig till Willys och köpte lite bakfyllefrukost, däribland nyponsoppa. Jag har läst i Bridget Jones dagbok att frukt renar kroppen när man är bakfull. Nyponsoppa är väl en frukt? Öh, typ. Och Bridget har alltid rätt..

Oj, nu är klockan snart fyra.. Man skulle kanske ta sig i kragen och hoppa in i duschen? Ska ha myskväll med en polare. Blir chickflicks (antagligen Girls Just Wanna Have Fun med SJP) och nåt att äta. Och flottiga snacks, så klart. Helst chips och dip.

Harebrahej!