tisdag, april 18, 2006

Inte en nykter dag på semestern!

På fredag drar jag, farsan och min äldsta syster till Dublin. Jag har aldrig varit på Irland men nu, tack vare att Ryan Air har börjat flyga rutten Sturup - Dublin, ska det äntligen bli av.

När jag bodde i London brukade folk på min local (kvarterspuben där jag hängde, väldigt propert ställe haha) tro att jag var irländsk. Det kan ha berott på att jag är rödhårig, fräknig och talade engelska med ganska utpräglade r (va fan, jag är ju skåning!). Det kan också ha berott på att jag alltid var packad. Heh.

Hur som helst; jag fick alltid höra en massa bra saker om Irland. Nu ska jag dit och kolla själv!

Våra familjesemestrar brukar gå vilt till. Det är alltid ett "kokande helvete" (för att låna ett uttryck av min morfar), men kul har vi! Min pappa lever efter mottot "inte en nykter dag på semestern". Stackarn måste väl ta en grogg för att stå ut med sina barns eviga gafflande! Och vi flickor är inte sena med att försöka leva upp till detta motto.. Vilken plats kan då vara bättre att åka till än Dublin?

Någon som har något tips om vad man inte får missa i Dublin? Eller vad man borde missa för den delen!