måndag, juni 05, 2006

Växthuseffekten och Willys

Det är ett jävla tjat om växthuseffekten nuförtiden. Golfströmmen kommer stanna och bla bla bla. Och ändå är det kallt som tusan! När dagens problem i början av juni är hur man ska nå upp till översta hyllan där gummistövlarna är intryckta, då är det nåt som är fel. En av poängerna med att bo i Skåne är väl att det INTE ska vara snö in i april? (En annan poäng med att bo i Skåne borde väl vara att man aldrig har uppförsbacke, men det stämmer inte heller.) Så min teori är att det är en ny istid på gång. Det blir ju varmare innan en ny istid och det var väl den perioden vi hade då runt 2002. Nu är det istiden som kommer. Nästa juni är det nog dags att plocka fram skrillorna kids!

Så jag tar på mig fula gummistövlar och regnjacka när jag ska till gymmet. Det är ju nästan mörkt av moln ute så solbrillorna får stanna hemma. När jag kommer ut från gymmet regnar det inte längre och det är så där grådisigt så jag lodar runt som en kisande fåne som inte kan se folk i ögonen (till skillnad från när jag har på mig mina solbrillor, för då vill jag ju inte alls gömma mig, heh). WTF?

Min andra irritationskälla idag är som vanligt att handla på Willys. Först kan man gå runt i affären och reta sig på att folk är i vägen hela tiden. Sen när man kommer fram till kassan kan man reta sig på att kassörskan är långsam, att folk plockar upp sina varor och sen står i vägen medan bandet rullar och det blir ett stort glapp där man kunnat lägga sina grejer om inte puckot framför stått i vägen, föräldrar som låter sina barn skrika och klättra överallt och generellt nästan ge mig hjärnblödning.

Ibland efter att ha handlat känner man sig nästan redo för en sån där gosig tröja som man kramar sig själv när man har på sig.