måndag, maj 19, 2008

Road rage

OK jag erkänner. Jag lider av road rage! Jag blir bara så jäkla irriterad på alla puckon där ute på vägarna. I morse var det en kvinna som låg bakom mig en lång bit. Jag kör till jobbet på en landsväg som växlar mellan 70 och 50 km/h. När det är 50 är det för att vägen går genom en by eller nåt, och då håller jag 50. När det är 70 håller jag strax över. Ja i alla fall, hon låg jättenära hela tiden till det blev 90 och då körde hon om direkt. Sen låg jag bakom henne med lagom avstånd hela vägen. Hon körde alltså lika fort som jag! Varför i hela friden skulle hon då ligga bakom mig och trycka alldeles för nära? Idiot.

Detta var ett milt exempel. Det finns många många fler. Det är inte superkul när någon ligger i 50 där det är 70 heller och man bara vill hem till älsklingen och middagen. Morr. Eller när folk nästan kör på en. Och så vidare och så vidare.

Det är måndag. Man får vara sur då!