fredag, maj 16, 2008

Jag börjar mjukt..

..med en liten lista.

5 saker jag inte förstod när jag var 14.

1. Varför mina föräldrar klagade på att jag sluddrade när jag pratade

De klagade ALLTID på att de inte hörde vad jag sa och jag brukade bita tillbaka att det för att de var urgamla och döva. För ett tag sedan var mitt kusinbarn hemma hos mig en kväll. Hon är 14. Jag fattade inte hälften av vad hon sa! Jag fick säga "va" flera gånger och förstod inte ändå. Fick ge upp till slut haha.

2. Att man inte alls är speciellt gammal när man är 30

Hallå, 20 var gammalt i mina ögon då! Hahaha säger jag nu.

3. Varför folk glodde så mycket på mig och M när vi gick till affären i endast t-shirt (någorlunda långa) och trätofflor.

Say no more.

4. Varför jag inte fick vara ute hur sent som helst för mina föräldrar.

Åh gud, snälla låt mina framtida barn bli pojkar eller skogsmulleflickor.

5. Att jag var pinsam

På fullaste allvar skäms jag när jag läser mina gamla dagböcker från den tiden. Jag var helt knäpp ju. Arg, självupptagen, inbilsk, trodde jag var cool osv.

Ja det var tider det. Tur att man bara är tonåring en gång i livet!