måndag, oktober 16, 2006

Det är kul att åka buss

Ibland blir jag galen av att åka buss. Den här helgen som varit har jag åkt mellan Lund och Malmö både fredag och lördag natt. Inte helt nykter någon av gångerna..

På fredagkvällen satt jag med min mp3-spelar på högsta volym med Guns N' Roses. Borde alltså kunnat blocka ut omvärlden rätt bra, men icke då. Det kom på ett gäng med både killar och tjejer och en kille trodde typ att han var Per Gessle. Fast ännu fulare. Och full som en kaja. Han satt och sjöng och sjöng och sjöng. Jag höll på att bli galen men jag är inte direkt typen som vänder sig om och ber en störig person vara tyst.

Nej, den sortens person jag är, är tydligen en som först sitter och kokar i tysthet ett tag och sen vänder sig om och vrålar "HÅLL KÄFTEN FÖR FAN, JAG BLIR GALEN!" För att sedan bryta ihop och asgarva. Hoppsan. Hur gick det där till liksom?

På lördagen åkte jag med en skitlångsam buss som stannar precis överallt mellan Malmö och Lund. Den här gången var jag väldigt stillsam och somnade bredvid någon kille med mitt huvud rakt in i sätet framför. Haha. Igår fick jag reda på att min syrra hade kört bil hem från Malmö precis när jag åkte hem. Suck! Måste börja fråga henne varje gång jag ska till Malmö om hon med ska det. ;)

Ja, det är kul att åka buss..