tisdag, september 05, 2006

Miami dag 1

Jag har varit jet lagged hela veckan plus att jag har jobbat i helgen, så jag har inte varit direkt sugen på att blogga.

OK, 'nuff gnäll. Nu till resan!

För min del började resan redan på kvällen måndagen den 21/8. Jag hade ingen möjligehet att ta mig till Kastrup så tidigt på morgonen (planet gick 7.20) så jag fick tillbringa natten hos R (min reskompis). Vi hade tänkt hålla oss vakna till vi skulle ge oss av, dvs kl 4.30 men det gick inte så vi slumrade i knappt två timmar. Sen bar det av!

Det hela började med att taxin vi hade beställt körde i från oss. OK, det tog kanske lite mer än fyra minuter för oss att gå ut, men ärligt talat; fyra minuter i taxivärlden är relativt! Ibland går de fort och ibland går de långsamt.. Så vi fick gå en liten bit och haffa en annan taxi. Sen gick resan smidigt till Kastrup.

Väl på Kastrup var incheckningen otroligt seg (det var jag dock förberedd på eftersom jag och syrran flugit till Paris tidigare i somras, jag tror till och med det var samma kille som checkade in oss då som nu. Han gick iväg denna gången också, M!) och securityn var väl inte mycket snabbare. Vi skulle mellanlanda i Paris. Vi kom dit i tid och hittade vår nya gate efter att ha gått igenom ännu en securitykontroll.

Vi satt och hängde ett tag vid gaten, omgiven av typ 20 skrikande barn, och funderade på vad vi skulle flyga med för plan. De plan vi kunde se såg nämligen väldigt små ut! Till slut ställde vi oss i boardingkön som också gick rätt långsamt. Eller, det var egentligen den extra säkerhetskontrollen EFTER man lämnat boardingcardet som gick långsamt. Vi gick ner för en trappa och kom ut till en liten buss. Aha, vi skulle alltså åka en bit för att komma till planet.

Jag har aldrig sett en jumbojet på nära håll innan. Jag visste att den skulle vara stor men jag fick en chock. Mitt hjärta slog fort som fan och jag mådde lite illa. När vi hade gått ombord fick jag en halv Sobril av R (lugnande medel, hjälpte hur bra som helst).

Flygresan gick bra, vi hade två säten var och massa kuddar och filtar. Air France är ett bra bolag! När vi landade skulle vi gå av planet in i en sån här gång de fäster mot dörren och redan då kände man den fuktiga värmen slå emot en. Immigration gick någorlunda snabbt och med några hårda slag med en stämpel mot passet var vi inne! Woo hoo! Det första vi gjorde var att gå på dass. Amerikanska toaletter, I ask you! Varför är det så mycket vatten? Suck.

Vi fick tag i våra väskor snabbt och sen tog vi en taxi till hotellet. Jag satt och stirrade hit och dit på allting. Det såg ut precis som i CSI Miami, med de höga husen vid vattnet. Och palmerna! Coolt.

Puh. Nu får jag nog spara och ta en liten pluggpaus!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hihi, du skriver så bra! När kommer del 2? snart har du glömt alltsammans vettu.. :-)

10:38 fm  

Skicka en kommentar

<< Home