torsdag, augusti 17, 2006

Piss off gubbe!

Jag blir så jävla trött ibland. Trött på att vara något slags mellanting mellan barn och vuxen. Jag är 26 år gammal och även om mina föräldrar kanske inte tycker att jag är supervuxen så förväntar de naturligtvis sig att jag beter mig som en vuxen. Självklart. Fjortisar tycker säkert att jag är en gammal kärring.

Sen finns det då såna här härliga typer som är medelålders och tycker att de kan vara störiga och dryga för att jag inte är lika vuxen som dem.

Jag åker ju till USA på tisdag och kommer missa två dagar av skolan. Vi har alltid fått veta att om man ska missa ett upprop på en kurs så ska man meddela kursansvarig för att få behålla sin plats. Sen har det inte varit några problem, så länge man inte missar något obligatoriskt. Det är ju ens eget ansvar att hämta in det man missat sen?

Sagt och gjort, jag har mailat de två olika kursansvariga jag ska ha. Från den ena fick jag svar att det var helt OK. Från den andra får jag detta svaret:

Hej!

Det är ju inte så populärt att studenter tar sig friheten att inte vara på plats när väl terminen startar. Ni har ju ganska lång ledighet att hinna med allt!? På MTOR-kursen är det flera obligatoriska moment under kursens gång med början i andra sudieveckan. Så din frånvaro är Ok, men du får se till att du är på hugget och informerar dig ordentligt om vad som gäller.
Du får fråga de andra på kursen.

Vi syns hälsar, -


WTF? Jag ska börja fyran. Jag vet vad som gäller. Studie stavas med T förresten.

Mitt svar:

Hej!

Visst har vi tre månaders sommarlov från skolan men det betyder ju inte
att vi är lediga! Så länge jag meddelar kursansvarig att jag inte kan
komma på uppropet men fortfarande vill ha kvar min plats, vilket vi alltid
fått höra varit OK innan, så tycker inte jag att man kan säga att jag tar
mig friheter. Om jag inte är frånvarande på något obligatoriskt moment så
finns det väl ingen anledning att komma med pekpinnar angående när jag
väljer att åka bort? Men självklart ska jag vara på hugget när jag kommer
tillbaka.

Mvh, Emma -


Grrrr. Jag fattar inte varför vissa människor är så jävla störiga? Gone are the days när jag bara tar emot en massa skit. Piss off!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hahaha, japp, säger som Grynet:Ta ingen skit! Vad överlägsen han var. Blö. Tur att betygen bara beror på vad ni får på tentorna.

8:10 fm  
Blogger Emi said...

Haha ja hade betygen delvis berott på hur man är i skolan och så hade jag nog svalt min förtret. ;)

9:49 fm  

Skicka en kommentar

<< Home