tisdag, maj 20, 2008

Det blev pizza!

Jag hade svårt att komma på någon bra middagsmat igår, men till slut bestämde jag mig för hemmagjord pizza. Jag ville helst slippa handla och vi hade köttfärssås hemma som rest och jag ville använda den. Först tänkte jag bara koka ny spaghetti till men det kändes som vi haft pasta ofta på sistone. Sen fick jag en snilleblixt! Jag gör pizza! Fast med en "fuskdeg".

Deg (kan även användas som pajdeg):

4 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1,5 dl mjölk
50 g margarin (jag använde drygt en halv dl flytande margarin istället)

Rör ihop ingredienserna till en deg och platta ut på en plåt med bakplåtspapper under.

Sedan bredde jag ut chilisås och ketchup på degen och därefter bredde jag ut köttfärssåsen. Den innehöll redan lök och champinjoner men jag skivade lite lök och tog en burk champinjoner och la ovanpå ändå. Lite oregano och ost ovanpå och sen in i ugnen på 200 grader i ca 20-30 minuter. Färdigt när osten ser färdig ut. Supergott och enkelt! Jag gjorde sallad med fetaost och rödlök till. Älsklingen var mycket nöjd med middagen.