söndag, juli 02, 2006

Jag orkar inte..

..vara trevlig mot människor längre. Inte mot de som inte förtjänar det iaf. Det är för varmt (skyll på det ja)!

Jag var på Willys och skulle gå förbi en kvinna med en vagn. Hon gick otroligt långsamt förbi ett ställe där vagnen tog upp hela bredden på passagen. Jag hade flip flops som låter rätt mycket när man går plus att jag var snett bakom henne. Hade jag varit hon hade jag märkt att nån var bakom mig. Gjorde hon det? Icke! Jag orkade inte säga "ursäkta" med falskt trevlig röst eftersom det bara rörde sig om en kort liten bit. Irriterande ändå, så jag suckade rätt högt när jag väl kom förbi henne. Då ropade hon efter mig "Du kan väl säga till när du ska förbi istället, jag har inte ögon i nacken". Jag svarade inte utan gick vidare.

Ärligt talat, jag kanske framstår som otroligt sur och dryg nu, men jag orkar inte. Jag är så trött på att andra människor ska vara i vägen hela tiden. OK hon har inte ögon i nacken, men går man nånstans där det är trångt så är man väl lite uppmärksam! Jag är det i alla fall och det get, enligt min åsikt, mig rätt att bli irriterad på andra som inte gör det. Folk är så skumma! Vissa stannar bara utan att se sig för, i affären eller på stan.. Vad är det för fel på folk? Jag brukar försöka att inte vara i vägen för andra om jag kan låta bli. Varför vill man vara i vägen? Det är ju bara jobbigt.

Öööh det är för varmt. Min hjärna kokar.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Haha, jag förstår precis vad du menar. Folk är så jäkla störiga. På tåget upp till fjällen skulle jag ställa mig i kön till resturangvagnen. Jag försöker ställa mig bakom ett pensionärspar men de börjar fixa med dörren bakom oss så det blir så att jag hamnar framför dem när kön avancerar framåt. När vi kommit fram till kassan så säger gubben plötsligt "man brukar ställa sig sist i kön". Jag ber honom att isåfall ställa sig framför mig men det vill han inte. Jag förklarar då att det inte var med mening jag hamnade framför dem men han vill inte ha nån förklaring, bara gnälla. Blö. Folk är domma och elaka och man ska bara skita i det.
Snart Paris!
Kram Maja

11:03 fm  

Skicka en kommentar

<< Home