onsdag, juni 21, 2006

Lukter (vad är det för fel på folk, del 10000)

Varför måste vissa människor lukta illa? Idag på bussen ner till stan så satte sig en kvinna bredvid mig. Hon stank svett, en riktigt sån där sötaktig svettlukt. Det har varit ganska kvavt idag och jag kände mig redan lite lightheaded. Jag försökte hålla handen för munnen så jag skulle andas in min egen doft men eftersom jag precis smörjt in mig så luktade jag lite svagt av parfym. Jag är väldigt känslig mot för starka parfymdofter och håller man handen under näsan så blir det för starkt. Alltså försöer jag andas genom munnen men det funkade inte heller för det kändes bara som jag hyperventilerade och jag blev yr i huvudet. Vad fan alltså!

Kan inte folk skärpa sig? Det borde vara straffbart att gå runt och lukta illa. Märker de inte att de stinker? Och för att inte snacka om folk som stinker för mycket parfym! När jag jobbade på Mc Donalds kom det in en vidrig kvinna en gång. Hon stank verkligen av nån tung, äcklig parfym. Jag höll på allvar på att svimma och fick gå och sätta mig i omklädningsrummet.

Ööh! Om det finns några svin där ute som läser detta: TVÄTTA ER DAMNIT!

2 Comments:

Blogger SixesAndSevens said...

Tänkte precis samma sak på en stekhet spårvagn härom dagen. Vad är det som är så svårt ??? Tvätta lite, torka, på med lite deo... Alltså vilken del är det ni inte fattar?? Stinkäckel!
Borde sättas upp anslag på lokaltrafiken. Luktar man illa får man gå. Eller nån slags sensor som gör att dörren slås igen när ett svetto försöker stiga på.... mohahahaha

12:45 em  
Blogger Emi said...

Jaa en sensor hade varit en bra idé!! Då hade man kunnat sitta och peka finger till de som inte fick komma på hahaha. När jag kom av bussen så är det första jag ser en reklamskylt för stadstrafiken: "Är det varmt ute? Åk med stadstrafiken, vi har luftkonditionering!". Jaha, och vad hjälpte det liksom?

12:48 em  

Skicka en kommentar

<< Home