onsdag, juni 14, 2006

Tyskland

OK nu ska jag berätta om Tysklandsresan.

Torsdagen började med att jag vaknade bakis och skakis hos en inte allför nöjd pojkvän (jag drällde visst in hos honom ganska sent och ganska packad). Jag gick hem för att byta om och försökte äta lite frukost men insåg snabbt att det inte var någon hit. Det var risk för reapperance om man säger så..

Så jag packar ihop en minimal väska och hoppar på hojjen och cyklar till busshållplatsen. Skulle åka in till Malmö där jag, min kompis R och hennes bror M skulle bli upphämtade av deras föräldrar. När jag stod och väntade på bussen körde min kompis S och hennes sambo förbi. Det visade sig att de också skulle till Malmö så jag fick åka med dem. Nice.

När jag kom fram till R visade det sig att hon också var aningen bakis och hennes bror likaså. Great. Sitta i en varm bil med två andra bakfulla jävlar. Vid det här laget kände jag mig något bättre så jag åt två mackor hemma hos R.

Föräldrarna kom och hämtade oss och det bar av mot Rödby. Allt var frid och fröjd och bakfyllan började lätta något. När vi nästan var framme i Rödby kom det fram att bara jag och M hade våra pass med oss. Efter lite letande hittade mamman sitt med. I vanliga fall kollar de ju aldrig passen när man ska till Tyskland men under VM är de tydligen rädda för terrorister och kollar lite mer. Precis som det skulle hjälpa om någon verkligen ville ställa till med nåt. Men men. Så vi var lite nervösa på färjan över. Men det gick bra; tullen vinkade bara förbi oss efter att ha kikat in i bilen och sett att vi såg välartade ut. Hahaha.

Väl framme i Hamburg drog vi till nåt hak och åt varsin dönerkebab. Inte det bästa man kan äta direkt. Den la sig som en sten i magen på mig. Sen åkte vi till en stormarknad och kittade upp oss på lite öl och annat man kan behöva. Typ vodka.

Hotellrummet var byggt för tre pers (jag, R och M skulle dela rum) men enligt Tysklands brandregler fick man bara bo två i varje rum. Det sket vi i så klart, men skrattade inte lika gott när vi såg att det bara fanns två kuddar. Vi körde sax-påse-sten om dem och jag och M vann varsin kudde.

Efter att ha byggt ett kylskåp av en plastpåse, vatten och plastpapperskorgen duschade vi och fixade oss lite. Sen var det bara att knäcka den första ölen. Efter ett tag fick vi sällskap av två killar som M känner, varav den ena är från Hamburg. Vi drog ut på stan och gick till ett trevligt ställe där de sålde tequila för 50 cent stycket. Vi beställde in två var plus en öl var och hade trevligt. Tequila är jävligt äckligt för övrigt. Vi roade oss lite med att säga "va, ska 50 cent spela här ikväll?" och att kolla på konstiga tyska killar i lederhosen som gick förbi.

När den killen som är från Hamburg förstod att jag aldrig varit där förr så tyckte han att vi skulle gå ett varv i horkvarteret. För övrigt ska jag säga att går man på och runt Reeperbahn i Hamburg så är det precis som på film. Det flashar en massa neonskyltar överallt med "Girls girls girls" och "Live show" med mera. På ett ställe var det en inkastare som hade lärt sig lite svenska så han skrek efter killarna "titta fitta, titta fitta". Jag trodde bara han var störd och påtänd men han var tydligen inkastare som med de orden försökte få M och de andra att besöka hans klubb. Eeh.

Jaha, så vi gick och kollade i horkvarteren. På ett ställe finns det tydligen en gata där tjejer inte får gå. Om man ändå gör det så kastar de vatten och piss på en. Mysigt. Vi såg en massa prostituerade, som alla bar magväska matchat med en tom blick. De var inte speciellt uppklädda; jeans och huvtröja var vanligt. Det var jävligt tragiskt att se dem.

Efter detta var det dags för strippklubb och vi gick till Dollhouse som ska vara ett "fint" ställe. Där såg tjejerna iaf glada ut. Och skojar du att de var viga eller?! Gode gud. Mina ögon höll på att trilla ur skallen, hehe. De andra killarna stack så det var bara jag, R och M kvar. Det kom fram två manliga strippor till mig och R och frågade om vi ville ha en dans. Jag är ju inte så bright så jag trodde först att de stötte på oss. R sa till dem att vi var där för att kolla på tjejerna och då drog de.

Sen gick vi till en annan klubb och dansade lite och drack mer öl. Samtidigt som vi shejkade loss till Miami Sound Machine såg jag att inredningen delvis bestod av en vit lädersoffa. Så jävla Tyskland liksom. Sen drog vi och åt ännu en dönerkebab och sen gick vi hem.

R fick ha kudden jag vunnit trots allt för hon gnällde och jag är snäll. Dagen efter gick vi på stan, jag hade lite lätt nackspärr så där, och det var varmt som fan. Vi shoppade en del och sen kom föräldrarna och hämtade oss (de hade spelat golf). Då började äventyret med att hitta nånstans att köpa hem öl och sprit. Många ställen, och bensinmacker för den delen, tar ju inte kort! WTF? Efter många om och men hade vi köpt det vi skulle och färden hem började. När vi kom över till Danmark kändes det som man i alla fall var i ett riktigt land och lättnaden var enorm när vi passerade Sverigeskylten uppe på Öresundsbron.

Hade inte Tyskland haft billig sprit så hade jag aldrig åkt dit. Det är ett väldigt underligt land. Men vi hade kul trots allt!

2 Comments:

Blogger SixesAndSevens said...

Blev ju jättenyfiken på gatorna där tjejer ej får gå... Vad finns där, månne?

6:19 em  
Blogger Emi said...

Nej jag fattar inte riktigt heller. De sa bara att det fanns prostituerade där och de inte ville ha vanliga tjejer som "konkurrens". Weird..

10:52 em  

Skicka en kommentar

<< Home