onsdag, juni 07, 2006

Fjällräven

Min kära pojkvän satt i morse och kollade på naturkompaniet.se eller nåt i den stilen.

(Han har fått för sig att han ska åka nånstans med sina polare och det står mellan en sista minuten-resa till nåt varmt ställe eller att åka till fjällen och vandra. Go fjällen! ;))

Precis när jag är på väg ut genom dörren frågar han (med lite skratt i rösten förvisso) om jag inte ska köpa en Fjällrävenkånk. Aldrig i livet säger jag. Den dagen jag köper en kånk har jag blivit någon av mina föräldrar. Vem av dem kvittar egentligen.

Mina föräldrar har alltid haft varsin kånk. Ärligt talat, det har gått så långt att min pappa tror att "kånk" betyder "ryggsäck" i allmänhet. Han kallar min Eastpakrygga för kånk. God damnit Homer!

Så här är det: jag är en tjej som vill ha opraktiska handväskor, gärna åt det mindre hållet. De ska helst vara ganska dyra. Jag äger som sagt en Eastpakryggsäck men det är för att mamma höll på att bli vansinnig på att jag släpade runt mina tunga skolböcker i en pappåse från H&M (den hade en bikinibrud på sig haha), så hon köpte den åt mig.

Jag vägrar helt enkelt att ha på mig en kånk. Jag tror min pojkvän vet detta. Han är rätt bra på att retas.

Min pappa är lite besatt av att mäta temperaturer. Helst ska det så klart vara badtemperaturen. En gång när vi var och badade så frågade jag, lite retsamt så klart, hur många grader det var i vattnet. Han svarade (tänk göteborgska här):

"Jag vet inte hur varmt det är i vattnet, men det är trettio grader i kånken!"

Gode gud, jag och mamma höll på att dö av skratt. Snacka om att han har fått höra det många gånger sen dess. Hahaa. Fast han är en good sport. Fick vykort av honom från Mallis för några år sen där det endast stod Sol, bad, öl och trettio grader i kånken!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hahahaha. Klassiker... :)

7:57 fm  
Blogger Emi said...

Hehe jepp. :)

12:50 em  

Skicka en kommentar

<< Home