söndag, juni 25, 2006

Slut

Snipp snapp snut nu var helgen slut. Fy fan vad skönt! Jag har jobbat tre lååånga dagar nu och tjänat rätt mycket pengar. OB:t är bra på storhelger..

Ett tag i våras fick jag lite psykbryt och undrade om jag hade valt rätt utbildning (ingenjör) och kände att jag kanske borde blivit sjuksköterska i stället. Nu blir jag dock bara mer och mer övertygad om att jag inte ska jobba inom vården. Jag orkar nämligen inte med människor. Jag ser mig själv som en rätt tålmodig person men jag känner hur det börjar tryta. Jag orkar inte med allt snicksnack och jidder! De "äckliga" sakerna i jobbet (avföring, spyor, sår och sånt) har jag inga problem med. Men det tär på mig psykiskt. Ska jobba 25 dagar allt som allt i sommar. Three down, 22 to go.

Kände mig aningen ensam på midsommarafton, men det botades ganska snabbt med en grogg och ett telefonsamtal med min kompis som nästan hade en ännu värre deal.

Sängen väntar! Goodbajs.