måndag, juni 26, 2006

Old school eller back to basics

Det finns många saker jag undrar, bland annat varför vi är skapta med unika finger- och fotavtryck men inte är "randiga" någon annanstans på kroppen (har enäggstvillingar olika fingeravtryck?) eller hur tatueringar sitter fast och så vidare. Det finns mycket jag inte vet eller förstår. En av de sakerna är varför allting ska vara så flashigt nuförtiden?!

Kommer ni ihåg den gamla inledningen till Sportspegeln och Lilla sportspegeln? Eller ettans och tvåans "mellanspel" (ni vet, när de visar mellan programmen vilken kanal man tittar på, genom att flasha sin siffra)? Det räckte väl? Nu ska det vara så himla avancerat med en massa jobbig musik och fräcka tredimensionella grejer. Min hjärna pallar inte det! Jag blir nästan lite åksjuk. Jag är en reptil. Ärligt talat så tror jag inte att människan är byggd för alltför flashiga grejer! Vi är fortfarande på stenåldersnivå, på vissa sätt. Det är ganska uppenbart. Annars hade väl evolutionen tagit bort våra visdomständer eller appendix på blindtarmen?

Nej, back to basics säger jag! Klart att det är gött med ny teknik men onödiga tillägg kan vi skippa. Och filmer ska vi inte ens börja snacka om! Vem behöver en massa häftiga specialeffekter? Jag menar, kolla in de gamla Star Wars-filmerna eller varför inte Dirty Harry? That's all we need folks.

Jag får snart epilepsi.