tisdag, maj 23, 2006

Om ändå människan kunde dö ut

Jag hatar verkligen att läsa tidningen. Och ändå gör jag det gång på gång. Vad är det för fel på mig? Eller rättare sagt; vad är det för fel på alla jävla idioter där ute som ställer till med en massa skit som sedan får mig att må illa när jag läser tidningen?

Vad är det för värld vi lever i där föräldrar misshandlar sina barn på alla möjliga sätt, kvinnor inte kan gå ensamma på natten, en massa äckliga gubbar startar krig, osv osv osv i all oändlighet? Har folk inga spärrar längre? Är det OK att göra vad som helst? Och börja inte ens snacka om knark. Det har inget direkt med tidningar att göra men ärligt talat, hur kan vissa människor predika om att knark inte är så farligt, att man borde legalisera hasch med mera? Flytta till Mexico för fan! Den dagen knark blir lagligt eller dödsstraffet återinförs i Sverige är den dagen jag flyttar här ifrån.

Jag är så trött på hur allting är! Allt ska bara fläkas ut till höger och vänster, SEX SEX SEX, nakna puckon i Big Brother, analsex och bröstimplantat.. Listan kan göras hur lång som helst.

Ibland vill jag bara spy på alltihopa.

Jag har ofta tänkt att det bästa för mänskligheten hade varit att dö ut. Vi är det vidrigaste djuret av alla! Inte alla individer så klart, men som ras. Eller art. Whatever.

Jag vet inte vad man ska göra för att bekämpa all ondska som finns i världen? Jag ger lite av mina CSN-pengar till Amnesty varje månad. Betalar engångssummor till andra organisationer ibland. Men det jag tror egentligen är det viktigaste vi som människor kan göra för att få vår värld tillbaka på rätt spår är att värna om våra barn. Uppfostra dem till glada, harmoniska människor. Lära dem saker och leka med dem. Krama dem ofta!

What say you?

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Oj! Det där kunde lika gärna jag ha skrivit. Konstigt, trodde ingen annan såg det så klart. Gamle Jim Jones hade en poäng kanske. Nej, förmodligen inte, men visst fan är det helt rimligt att ibland bara vilja ta sitt pick å pack å flytta ut till en koja i norrlands inland?
Jag får nog kika in här igen tror jag.

12:58 fm  
Blogger Emi said...

Jag tror/vet att rätt många andra känner så även om de brukar titta lite konstigt på mig när jag säger att jag tycker människan borde dö ut. ;) Mitt största problem är jag har djävulskt bra minne när det gäller vidrigheter jag läst i tidningen. De bränner sig fast i hjärnan och dyker upp då och då för att plåga mig. Andra människor verkar ha lättare för att skaka av sig hemskheterna, även om de bryr sig så klart, men jag kan inte.

Välkommen tillbaka. :D

9:07 fm  

Skicka en kommentar

<< Home