söndag, maj 28, 2006

Regn, tidiga mornar och knark

Det spöregnar ute. Jag sitter här vid mitt skrivbord en söndagmorgon kl 8.56. Vem katten är uppe så här tidigt en söndag (jag gick upp typ halv åtta, så det är den tiden jag tänker på)? Småbarnsföräldrar (har troligen varit uppe tidigare än halv åtta), hundägare och tentapluggande studenter.

Det är faktiskt längesen jag gick upp riktigt sent. Eller.. det var längesen jag ofta gick upp sent. Det händer ju fortfarande men mer och mer sällan. Antingen har jag föreläsning tidigt eller så sover jag hos min pojkvän och han är lite manisk med att gå upp tidigt. Fast jag har faktiskt smittat av mig lite på honom; han har blivit aningen mer lat. Hehe. Ibland jobbar jag. Då går jag upp kl 6. Ibland är jag bakis. Då går jag kanske inte upp tidigt men gudarna ska veta att jag nästan alltid vaknar kl 8. När jag var tonåring kunde jag sova till 14-15 nånting efter en utekväll men inte längre. Vaknar kl 8 av att det är ljust i rummet och att munnen känns som sandpapper.

Jag och pojkvännen såg Pusher i fredags. Ni vet, den där danska knarkfilmen? Jag har sett den innan och tyckt att den var jäkligt otäck och hemsk men nu kände jag mer och mer att jag vill bo på nåt ställe där ingen knarkar och slåss. Jag vill att mina framtida barn ska växa upp i Bullerbyn eller nåt! Jag vill inte att de ska umgås med såna människor jag umgicks med när jag var yngre. Det är så jävla lätt att dras ner i en massa skit.

När jag var i fjortonårsåldern tyckte jag att min mamma var den jobbigaste människan i hela världen. Tittar man tillbaka på min umgängeskrets så har de flesta inga vidare bra liv nu. Jag menar inte att de inte har utbildat sig och så men många har drogproblem, har suttit på LVU-hem osv osv. De kan ändå vara bra människor nu men det är ju ingen bakgrund man skulle önska sig. Så jag är jävligt tacksam att min mamma höll mig så hårt som hon gjorde. Hon skulle ju aldrig slängt ut mig om jag gjort nåt dumt. Snarare låst in mig!

Min mamma är världens bästa mamma. Idag är det mors dag och jag ska ge henne en bamsekram när vi ses. Det brukar jag iofs göra. :)

Det regnar fortfarande. Måste iväg nu..

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Your are Excellent. And so is your site! Keep up the good work. Bookmarked.
»

2:31 em  
Anonymous Anonym said...

Looks nice! Awesome content. Good job guys.
»

10:56 em  

Skicka en kommentar

<< Home