lördag, maj 27, 2006

Kvinnligheten sitter i halsmandlarna

För 4,5 år sedan opererade jag bort mina halsmandlar efter att ha haft halsfluss otaliga gånger. De sista 10 månaderna innan operationen hade jag nog halsfluss sju gånger. Jag har även tagit bort några blindtarmar, haft lite TSS och typ en miljon förkylningar (den första när jag var tre veckor gammal). Jag vet inte hur mycket pengar Region Skåne har tjänat på mina läkar-/sjukhusbesök (förutom när jag fick frikort ett år)! Jag har blivit undersökt, stucken, skuren i osv osv och jag har stått ut med allt. Jag grät den gången de stoppade upp en optisk fiberlampa i näsan på mig, men förutom det är jag en snäll patient.

Efter mina halsmandlar försvann har jag varit sjuk sådär 5 gånger, om man bortser från förkylningar. Hade influensan en dag, haft maginfluensa en gång, och lite småont i halsen typ tre gånger. Jag har inte haft feber på fem år. Helt otroligt! Att ta bort mandlarna var bland det bästa jag nånsin gjort. Men jag tror något annat försvann med mandlarna. Nämligen min kvinnlighet!

Varför tror jag det? Jo, för att jag har blivit en karl! Så fort jag blir det minsta sjuk blir jag otroligt gnällig! Det är så himla synd om mig! Om inte det är ett bevis på att jag har blivit en man så vet jag inte vad..

(Allt det här är bortsett från min RLS då jag faktiskt tycker att jag har rätt att tycka lite synd om mig själv emellanåt. När det är riktigt jävligt.)

4 Comments:

Blogger Vi på Kantarellen said...

Så himla rosa var det inte. :-D

7:59 em  
Blogger Emi said...

Hehe OK, du vinner. ;P

8:18 em  
Anonymous Anonym said...

Jag är "aldrig" sjuk. För nåt år sen kände jag mig helknäpp, kunde inte focusera blicken och blev yr flera gånger under dagen. Kollade när jag kom hem från jobbet å då hade jag 39.8°. Så då är det ju inte konstigt att man gnäller lite.
;-)

11:41 em  
Blogger Emi said...

Jag känner mig ofta helknäpp men har aldrig feber. ;) Och ja, har man 39,8 får man vara gnällig!

8:58 fm  

Skicka en kommentar

<< Home