måndag, maj 29, 2006

Och världen fortsätter få mig att må illa..

Om och om igen ställer jag mig frågan "vad är det för fel på folk?". Jag talar naturligtvis om den senaste tragedien som fläks ut i kvälltidningarna. Jag orkar inte mer. Jag orkar inte ta vad som känns som slag i ansiktet när jag läser om det. Varför läser jag ens? Jag har ju lovat mig själv att sluta läsa tidningarna men ändå så sitter man där och bläddrar i Metro och VIPS. It's done.

Ärligt talat, journalisterna på kvällstidningarna som haffar offren till sådana här vidrigheter endast ett par dagar efter dådet borde skämmas. Hur kan man säga om en 13-årig flicka som har varit med om det här att "hon vill berätta"? Hur fan vet de det säkert två dagar efteråt? Tänk om hon ångrar sig när hon fått en chans att återhämta sig något?

Usch. Hur blir folk galna steroidpumpade mördare? Alltså, jag fattar ju att man blir aggressiv av att trycka i sig anabola, men varför börjar man med det överhuvudtaget? Har folk inget vett och sans längre? Jag vet att det alltid har förekommit hemska saker men nu med alla medier så får man reda på allt och bla bla bla men jag tycker inte man kan komma ifrån att allting har blivit värre. Det är liksom mer och vidrigare.

Vad ska man göra åt det? Är vi "normala" människor blinda? Finns det inga varningstecken? Nånting måste hända!

Jag tycker att vi ska börja med att sluta läsa alla förbannade kvällstidningar! Vi ska inte finansiera deras skit. Härmed lovar jag att aldrig köpa Aftonbladet, Expressen osv och inte surfa in på deras hemsidor och läsa sån här skit.

Jag vill skrika!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej Vims!

mmm, håller med om att det var sjukt att de lät den 13-åriga flickan tala ut. Hallå. Det går mot all god journalistisk sed.
Brr.

11:23 fm  
Anonymous Anonym said...

Very pretty design! Keep up the good work. Thanks.
»

10:56 em  

Skicka en kommentar

<< Home